سفر به جاهای دیدنی ایران

روستای ویر

مجید مجیدی | پنجشنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۸، ۰۲:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

 

درآمد اکثر مردم این روستا از طریق فعالیت‌های زراعی، باغداری و دامپروری تأمین می‌شود. گندم، جو، فرآورده‌های لبنی و انواع میوه، عمده‌ترین محصولات تولیدی این روستا هستند. صنایع دستی این روستا شامل جاجیم، قالی و سایر بافتنی‌ها است.

 

وستای ویر یکی از روستاهای قدیمی و تاریخی استان زنجان است که آثار تاریخی بر جای مانده حاکی از آن است که این روستا در گذشته اهمیت و موقعیت درخور توجهی داشته است. این روستا از جنوب شرقی به کوه کنگ دره و از جنوب غربی به کوه ساری داش محدود می‌شود. این روستا در ارتفاع ۱۹۲۵ متری از سطح دریا واقع شده است. آب و هوای این منطقه در فصل بهار و تابستان معتدل و در پاییز و زمستان سرد است. رودخانه همجوار روستا موجب توسعه باغ‌ها و مزارع پیرامون روستا شده است به طوری که درآمد اکثر مردم این روستا از طریق فعالیت‌های زراعی، باغداری و دامپروری تأمین می‌شود. گندم، جو، فرآورده‌های لبنی و انواع میوه، عمده‌ترین محصولات تولیدی این روستا هستند. صنایع دستی این روستا شامل جاجیم، قالی و سایر بافتنی‌ها است.

روستای ویر یکی از روستاهای دهستان سنبل‌آباد از توابع بخش سلطانیه شهرستان ابهر می‌باشد که از طریق شهر سلطانیه با جاده‌ای آسفالت و پس از طی ۱۵ کیلومتر قابل دسترسی است.

  • مجید مجیدی

زنجان

ساری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی