سفر به جاهای دیدنی ایران

سه طرح توریستی در بافق شروع به کار کردند

مجید مجیدی | جمعه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۸، ۰۷:۱۲ ق.ظ | ۰ نظر

 

رضا فلاح مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن نیز در این خصوص گفت: این جاده به طول 64 کیلومتر که بخشی از آن به‌صورت امانی با ماشین‌آلات خود شرکت کارشده که بخشی از آن نیز در منطقه حفاظت‌شده بود که با مجوزهایی که از سازمان محیط‌زیست اخذشده این مسیر نیز آسفالت شد.

 

عصر امروز با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طالبی استاندار یزد، صباغیان نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی، امام‌جمعه و فرماندار بافق و جمعی از مسئولین استان و شهرستان سه طرح راه‌سازی و یک طرح گردشگری با اعتباری بیش از 400 میلیارد ریال در بافق به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از محور بافق- رفسنجان

محور بافق به نوق رفسنجان یکی از شریان‌های ارتباطی شهرستان بافق به شرق است که پس از سال ها نیمه‌تمام ماندن سرانجام تکمیل و با بهره‌برداری از این محور پیوند بیشتری برای توسعه اقتصادی و اجتماعی شهرستان بافق ایجاد می‌شود.

محمد زاده رحمانی فرماندار بافق در حاشیه افتتاح محور بافق جوادیه قطعه بافق گفت: با تکمیل این جاده مسیر بافق به شهر‌های انار، شهربابک، سیرجان و بندرعباس ۱۴۰ کیلومتر کوتاه و بافق از حالت بن‌بست ترانزیتی خارج و به سه‌راه مواصلاتی تبدیل می‌شود.

وی در ادامه افزود: کل مسیر در حوزه استحفاظی بافق ۳۱ کیلومتر است که با مشارکت اداره راه و شهرسازی و فرمانداری پنج کیلومتر باقیمانده بااعتبار پنج میلیارد تومان به اتمام رسید.

بازدید از پروژه‌های در دست اقدام شرکت سنگ‌آهن مرکزی

 در ادامه شریعتمداری با حضور در شرکت سنگ‌آهن مرکزی از طرح‌های در دست اقدام شرکت ازجمله گندله بازدید کرد.

رضا فلاح مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران بافق در حاشیه بازدید وزیر گفت: هم‌اکنون چاه گز 80 میلیون تن به‌صورت قطعی سنگ دارد که به‌صورت کلوخه استفاده و ما خواستار آن هستیم که تأمین خوراک شرکت سنگ‌آهن از این طریق تأمین شود.

وی در ادامه افزود: برای تداوم اشتغال، رونق تولید و جلوگیری از خام فروشی خواسته ما مشخص و تأمین خوراک است و این تضمین را می‌دهیم که اگر چاه گز به شرکت سنگ‌آهن واگذار شود بخشی از دانه‌بندی ذوب‌آهن اصفهان را تأمین کنیم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری‌های وزیر و مسئولین در خصوص تأمین خوراک بیان داشت: با توجه به اینکه ما تا سال آینده بیشتر نمی‌توانیم برداشت داشته باشیم بتوانیم با تأمین خوراک از بیکار شدن پرسنل جلوگیری کنیم و نیاز به کمک شما داریم.

 

بهره برداری از جاده بافق- ساغند به طول 64کیلومتر

در ادامه این سفر شریعتمداری جاده بافق به ساغند را بااعتبار 31 میلیارد تومان و به طول 64 کیلومتر به بهره‌برداری رساند.

رضا فلاح مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن نیز در این خصوص گفت: این جاده به طول 64 کیلومتر که بخشی از آن به‌صورت امانی با ماشین‌آلات خود شرکت کارشده که بخشی از آن نیز در منطقه حفاظت‌شده بود که با مجوزهایی که از سازمان محیط‌زیست اخذشده این مسیر نیز آسفالت شد.

وی در ادامه به مزایای این جاده اشاره و افزود: این جاده متصل به معدن دی 19 برای تأمین خوراک می‌شود، همچنین 100 کیلومتر را شهرستان بافق را به مشهد مقدس نزدیک و 70 کیلومتر بافق را به شمال هم نزدیک و 110 کیلومتر معدن چادرملو را به بندرعباس نزدیک خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن در پایان اظهار داشت: از زمانی که شرکت سنگ‌آهن به بخش خصوصی واگذار شد یک نفر نیرو تعدیل نشد و از شما خواهش می‌کنیم به آقای هاشمی منش هم کمک کنید تا سرمایه‌گذاری‌ها در این منطقه افزایش پیدا کند و در بخش تهاتر بدهی‌های شرکت سنگ‌آهن نیز به ما کمک کنید.

وزیر تعاون در حاشیه افتتاح این جاده گفت: این افتتاح بافق را به سه‌راه مواصلاتی ملی در کشور تبدیل و از بن‌بست خارج خواهد شد.

افتتاح بزرگ‌ترین اقامتگاه بوم گردی کشور

بزرگ‌ترین اقامتگاه و بوم گردی تاریخی و روستایی کشور به وسعت دو هزار و ۵۰۰ مترمربع و سرمایه‌گذاری چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در روستای باقرآباد بافق افتتاح شد.

لیلی رنجبر رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بافق گفت: اقامتگاه بوم قلعه آریز بافق بزرگ‌ترین اقامتگاه و بوم گردی تاریخی و روستایی کشور به وسعت دو هزار و ۵۰۰ مترمربع با ظرفیت ۱۵۰ نفر در ۴۵ اتاق افتتاح شد.

وی سرمایه‌گذاری این مجموعه را بالغ‌بر  چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط بخش خصوصی بیان کرد و افزود: تاکنون ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

 

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بافق تصریح کرد: از سال ۹۴ مرمت، بازسازی و احیای این مجموعه صورت گرفته که با شماره ۱۳ هزار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

رنجبر خاطرنشان کرد: دوار بودن، طراحی ساده و خشت و گلی بودن این اقامتگاه از ویژگی منحصربه‌فرد این مجموعه هست.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق ادامه داد: این اقامتگاه در روستای باقرآباد بافق واقع‌شده و با همکاری فرمانداری و میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بافق مرمت، بازسازی و احیاشده است.

  • مجید مجیدی

بافق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی