سفر به جاهای دیدنی ایران

دو اثر صنایع دستی شهرستان دهلران نشان مرغوبیت گرفتند

مجید مجیدی | سه شنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۰۶:۰۰ ق.ظ | ۰ نظر

نشان ملی مرغوبیت کالای صنایع دستی هر دو سال یک بار در سطح کشوری برگزار شده که رقابت برای عموم صنعتگران دستی آزاد بوده و در این دوره چهار اثر صنایع دستی از استان ایلام موفق به دریافت این نشان شدند که دو اثر دیگر ظرف جای حبوبات حصیری از پروانه درویشی صنعتگر آبدانانی و گلیم ساده از مینا گوهری صنعتگر ایلامی بوده است.

 

 

حمید بختیاری رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دهلران در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت: در پنجمین دوره نشان ملی مرغوبیت کالای صنایع دستی که در استان کرمانشاه و با داوری داوران کشوری برگزار شد دو اثر صنایع دستی شهرستان دهلران موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا شده که در رشته حصیر بافی (صندوقچه حصیری و طبق حصیری) توسط زینب جابری صنعتگر خلاق دهلرانی تولید شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان دهلران به کیفیت محصولات ارائه شده به واسطه برخورداری از خلاقیت و ابتکار در طراحی و تولید اشاره کرده که این هنر- صنعت به عنوان شاخص‌ترین صنایع دستی شهرستان دهلران میباشد.

بختتیاری ادامه داد: نشان ملی مرغوبیت کالای صنایع دستی هر دو سال یک بار در سطح کشوری برگزار شده که رقابت برای عموم صنعتگران دستی آزاد بوده و در این دوره چهار اثر صنایع دستی از استان ایلام موفق به دریافت این نشان شدند که دو اثر دیگر ظرف جای حبوبات حصیری از پروانه درویشی صنعتگر آبدانانی و گلیم ساده از مینا گوهری صنعتگر ایلامی بوده است.

  • مجید مجیدی

صنایع دستی دهلران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی