سفر به جاهای دیدنی ایران

گردشگری در کرمان وضعیت خوبی ندارد

مجید مجیدی | شنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۸، ۰۴:۱۳ ق.ظ | ۱ نظر

 

 

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم گفت: فعالیت ایران در گردشگری نسبت به کشورهای همجوار ضعیف بوده و جاذبه های گردشگری استان کرمان به عنوان بخشی از کشور به خوبی معرفی نشده است.

 

به گزارش ایرنا، فریدون فعالی عصر جمعه در نشست رئیس اتاق کرمان و مدیرکل میراث فرهنگی استان با مدیران آژانس های گردشگری کشور افزود: کرمان نقطه عطف گردشگری ایران محسوب می شود و تمامی ظرفیت ها و بخش های گردشگری کشور از جمله جاذبه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی، اکوتوریسم گردشگری و گردشگری سلامت در کرمان مشاهده می شود و این استان از ظرفیت های ناشناخته بسیاری برخوردار است.

وی با بیان اینکه ظرفیت های استان باید ضمن رونق بیشتر، معرفی شود اظهار داشت: طرح جامع گردشگری، پروژه های هدف، پکیج تبلیغاتی برای شناسایی معرفی ظرفیت های گردشگری استان در مرحله اجرا قرار دارد و عزم جدی در این زمینه شکل گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ضمن تقدیر از مسئولان و متولیان گردشگری این استان گفت: همت بخش خصوصی و مسئولان دستگاه های متولی برای رونق بخشیدن به گردشگری استان در هیچ جای کشور مشاهده نمی شود و کمیسیون گردشگری اتاق کرمان و بخش خصوصی بیش از مدیران دولتی برای این بخش تلاش می کنند.

وی بیان کرد: امیدواریم سفرهای بعدی مدیران گردشگری کشور با قوت بیشتری ادامه یابد و درصد اشغال هتل ها، میانگین اقامت در کرمان، درصد تورهای ورودی استان نسبت به خروجی، باید در راستای تکمیل چرخه و رونق گردشگری کرمان، توسعه یابد.

فعالی ادامه داد: با حضور رسانه ها اقدامات گردشگری استان کرمان به شکلی شایسته منعکس شود و ارتباطات این استان با تورهای گردشگری کشور باید به سرعت تقویت شود.

جاذبه های گردشگری کرمان به خوبی معرفی نشده است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم گفت: فعالیت ایران در گردشگری نسبت به کشورهای همجوار ضعیف بوده و جاذبه های گردشگری استان کرمان به عنوان بخشی از کشور به خوبی معرفی نشده است.

محمدمهدی زاهدی با تاکید بر اینکه نقش فعالان و مدیران آژانس ها و تورهای گردشگری برای توسعه و ارتقای حوزه گردشگری استان کرمان بی بدیل است افزود: باید جاذبه های گردشگری استان را شناسایی و معرفی کرد و تورهای گردشگری باید برای شناساندن این جاذبه ها به مسئولان کرمان کمک کنند.

بزرگترین تور آشناسازی جنوب شرق کشور با حضور ۱۲۰ نفر از دفاتر خدمات مسافربری کشور به همت اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، شهرداری کرمان، آژانس جنوب شرق، شرکت هواپیمایی ماهان، گروه گردشگری ماهان، گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی و گروه هتل های پارس به میزبانی این استان برگزار می شود.

  • مجید مجیدی

کرمان

نظرات  (۱)

بسیار عالی به سایت ما هم سر بزن

http://lyrichub.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی